reklama

Slováci - motorkári na skútre!

Dnes sa stal malý zázrak. Hlasovaním o 11:00 kolegovi Martinovi Chrenovi a mne prešiel v NR SR zákon, ktorý, zjednodušene povedané, umožňuje ľuďom bez vodičského oprávnenia na motocykel jazdiť na skútroch s objemom do 125 cm3 (doposiaľ bol limit 50 cm3). Hneď v úvode musím spomenúť kolegu z SaS Juraja Poláčka, ktorý nás upozornil na nedávno takto zmenenú legislatívu v Českej republike.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Z pohľadu globálneho otepľovania alebo svetového mieru je samozrejme tento zákon zanedbateľný, no aj napriek tomu ma veľmi teší. Ambíciou môjho kolegu Chrena a mňa bolo zatraktívniť vodičom automobilov aspoň v letných mesiacoch rozhodnutie presedlať na skúter a tým:

- znížiť objem emisií v ovzduší

- zredukovať dopravné zápchy v Bratislave a ďalších slovenských mestách

- napomôcť čoraz zúfalejšej situácii s parkovaním

- zvýšiť bezpečnosť skútristov vďaka dynamickejšiemu štartu z "pole-position" na mestských semaforoch, kedy ich neohrozia za nimi zrýchľujúce autá

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- dať ľuďom viac dôvodov na úsmev a radosť zo života (neviete si predstaviť, ako dokáže zlepšiť náladu 15-minútová jazda na skútri cez centrum slnkom zaliatej Bratislavy).

Týmto ďakujem kolegom z Ministerstva vnútra (Róbert Kaliňák, Marián Saloň), ktorí sa k nášmu návrhu postavili konštruktívne a iniciovali dobrý pozmeňovací návrh. A tiež ďakujem všetkým kolegom z NR SR, ktorí za zákon zahlasovali. Zelení, modrí, červení, takmer všetci.

V nadpise je samozrejme veľký kus sebairónie, keďže používam iba 50 cm3 približovadlo - skúter. To zo mňa samozrejme motorkára nerobí. Avšak... Keď ma kamarát, skutočný motorkár, pozval asi pred pol rokom na protestnú jazdu proti nezmyselnému nariadeniu staromestského zastupiteľstva ohľadom parkovania motoriek a ja som prišiel na miesto určenia, ostal som prinajmenšom prekvapený. Uvítala ma horda drsných, hrozivo vyzerajúcich borcov odetých v koži, z ktorých každý mal pod zadkom minimálne 1100cc. Namiesto rôznych posmeškov smerujúcich ku kubatúre môjho pľuvátka, prípadne k jeho ostročervenej farbe, alebo nebodaj k môjmu obleku a kravate (bolo to ráno a šiel som rovno do parlamentu), ma partička ihneď prijala medzi seba. Motorkári nerozlišujú. Čo má dve kolesá a motor, patrí jednoducho k nim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mimochodom, neviem či ste si všimli, ale keď idú po ceste oproti sebe dvaja motorkári (a opäť sa nerozlišuje, či je to babeta alebo Electra Glide), takmer vždy si kývnu na pozdrav. Toto som zažil naposledy počas mojich štúdií v USA, keď si rovnako kývali iba majitelia kultového Jeepu Wrangler. Keď stojí motorkár pri ceste a opravuje svoj stroj, je povinnosťou okolo jazdiaceho motorkára zastaviť a skúsiť pomôcť. Nepísané pravidlo, ktoré dodržujú snáď všetci. Jednoducho povedané, ste súčasťou komunity, v ktorej si ľudia pomáhajú. Žeby príklad aj pre ostatných?

Ide o osamelú lastovičku, alebo začiatok trendu, keď sa prestáva hlasovať o osobe navrhovateľa a miesto toho sa hlasuje o obsahu a o tom, čo naozaj zlepšuje život ľudí? Bez ohľadu na to, či je niekto súčasťou vládnej väčšiny alebo je z opozície? Ťažko povedať a vidiac množstvo zabitých dobrých opozičných návrhov nie som až taký optimista. Ale dnes mám naozaj dobrú náladu. Tak ako doteraz, vždy budem hlasovať za dobrý návrh, bez ohľadu na stranícku príslušnosť jeho autora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Leto sa blíži, takže hor sa na jarnú generálku a na skútre. Minulý rok sme do parlamentu na nich jazdili len dvaja s Jozefom Nagyom z Mostu-Híd. Mám tušáka, že tento rok nás bude viac :-)

Juraj Droba

Juraj Droba

Bloger 
  • Počet článkov:  76
  •  | 
  • Páči sa:  40x

Optimista, ktorý verí, že Slovensko vie byť lepšie. Cestovateľ. Platonický športovec. Otec veselého deväťročného chlapca. Zástanca slobody a zodpovednosti. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja. Zoznam autorových rubrík:  BratislavaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu