Obťažujúce telefonáty

Autor: Juraj Droba | 22.3.2015 o 18:19 | Karma článku: 9,95 | Prečítané:  2819x

S kolegom Miroslavom Kadúcom navrhujeme zmeny v zákone o reklame a v zákone o ochrane spotrebiteľa. Podľa nášho návrhu bude musieť volajúci urobiť dve veci navyše v porovnaní so súčasným stavom: už na začiatku telefonátu uviesť, akým spôsobom získal telefónne číslo volaného a zároveň si bude musieť vypýtať výslovný a jednoznačný súhlas s pokračovaním hovoru ešte pred začiatkom reklamného rozhovoru. 

Pár rokov som pracoval v odvetví telekomunikácií a aj naša firma bola aktívna v telemarketingu – realizovali sa prieskumy spokojnosti zákazníkov aj predaj – hlavne cross-selling a retencia zákazníkov. Fungovali však jasné pravidlá, ktoré si firma sama stanovila, a ktoré sa dodržiavali. Nie každá firma, ktorá realizuje predaj alebo výskumy cez telefón na oficiálne databázy zákazníkov, prípadne na náhodne vygenerované čísla, sa správa eticky. Nie som naivný a je mi jasné, že náš návrh neurobí definitívnu bodku za nevyžiadanými a obťažujúcimi telefonátmi, no aspoň ich do určitej miery obmedzí. Na väčšinu ľudí otravné ponuky cez telefón pôsobia nepríjemne a slušné odmietnutie obchodníka  môže trvať večnosť. Bežne sa stáva, že odpovede na otázku, odkiaľ získal volajúci na nás kontakt, sa nedočkáme.

S nevôľou pozorujem, že do predajných pascí sa chytajú predovšetkým starší ľudia a je len paradoxom, že práve tí, ktorí sú najslušnejší (veď keď mi volajú, nepatrí sa skladať), sú najviac exponovaní predajnému nátlaku špekulantov.

Nevyžiadané telefonáty sú na jednej strane zásahom do súkromia a narúšajú osobnú slobodu, na druhej sú legálnym nástrojom marketingu, predaja a starostlivosti o zákazníka. A tak by to aj malo ostať. Aby sme neobmedzovali súkromie a slobodu volaného a zároveň aby sme nehádzali pod nohy polená tomu, kto podniká slušne a eticky. Uvidíme, ako sa k nášmu návrhu postavia poslanci za stranu Smer.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Falošné správy a fabriky na trolov: Ako funguje propaganda 2.0

Ako sociálne siete a falošné správy stvorili dnešných populistov.

TECH

Gene Cernan videl z Mesiaca svet bez hraníc

Posledný muž na Mesiaci priniesol späť na Zem československú vlajku.

SVET

Savčenková pre SME: Ukrajina nie sú skorumpovaní politici

Musím Ukrajincov prebudiť, hovorí poslankyňa.


Už ste čítali?