Integrovaný Pat a Mat

Autor: Juraj Droba | 5.11.2015 o 12:36 | Karma článku: 9,21 | Prečítané:  2177x

Na zmenách v Bratislavskej integrovanej doprave je najzúfalejšie to, že nad nimi reálne (asi) rozmýšľali (asi) vzdelaní a (asi) odborníci, ktorých za to aj platíme. Na magistráte aj na župe.

Desiatky vtipov na túto tému ma síce pobavili (napríklad o potrebe PhD z matematiky, alebo foto zúfalého Hitlera nad mapou zón v rámci BID), ale reálny dopad na Bratislavu zábavný nebude. Ak niekto povedal, že novinky v BID sú najlepšou podporou automobilového priemyslu (hoc mesto i župa sledovali presný opak), ani sa veľmi nemýlil.

Som idealista a predstavujem si to takto: magistrát a  župa robia všetko preto, aby čo najväčší počet ľudí dostali do hlavného mesta prostredníctvom verejnej dopravy. Má to význam ekologický, dopravný i ekonomický. Cesty sú v Bratislave rozbité a prepchaté, parkuje sa pomaly na stromoch, je tu hluk, prach, smog, stres. Ako v tej piesni Vidiečan.

Na to bratislavský kraj potrebuje výkonnú, dobre zorganizovanú, pohodlnú, klientsky orientovanú verejnú dopravu. Ako sa dnes povie, integrovanú. Netreba pritom vymýšľať nič nové. Treba len „odkukať“, ako verejnú dopravu riešenia fungujúce mestá. Je to jasné ako facka: Iba fungujúca integrovaná a efektívna verejná doprava môže reálne konkurovať súkromnému autu.

Nuž a akú integrovanú dopravu po dlhých mesiacoch príprav v Bratislave a kraji máme? Takú, že keď sa chcem odviezť električkou z Dúbravky do Rače, neviem, aký lístok si mám v automate kúpiť; takú, že integrovaná doprava je drahšia ako tá neintegrovaná, obyčajná.

Súdruhom sa opäť čosi podarilo. Hromady peňazí sa minú na nezmyselné marketingové aktivity, na startupové konferencie, na to povestné kupovanie bublín do vodováh, ale na normálnu informačnú kampaň o bratislavskej integrovanej doprave už v mešci nezostalo. Možno je v tom zámer. Čo ak sa to nedá vysvetliť?

A úplný detail. Čo turisti? Ako sa majú tí vyznať v našej integrovanej doprave? S nimi sa v Bratislave neráta? Asi nie. Veď aj tak len vyskočia z lode, pozrú sa na gigantický megaboard Kie na hoteli Park Inn a poďho na pamiatky do Viedne či Budapešti.

Myslím, že je najvyšší čas naučiť ľudí kostolnému (integrovanému) dopravnému poriadku tým, že sa pustia na nich revízori. Mastne pokuty budú najlepším rýchlokurzom pre nás, nechápavých občanov. Už sa teším na to, ako sa budú s kalkulačkou v ruke hádať s cestujúcimi, ktorý výsledok odmocnenej a derivovanej rovnice je správny. :-)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.


Už ste čítali?